Followers

Tuesday, 16 July 2013

My Pet - Guinea Pig (Mimo)

Hi semua. Hari ni aku nak update cikit pasal binatang peliharaan aku. Guinea pig atau bahasa melayunya Argus. GP aku ni jenis Abbysinian, banyak jenis GP yg ada. Ni link jenis-jenis GP yg ada. So permulaan aku nak bgtau, GP aku ni aku bg nama mimo. Kenapa mimo? Aku rasa senang panggil. Nama tu pon agak comel kan. Ni antara pic yg pernah aku ambil dan ada video jgk jap lg.
Ni sangkar dia. Byk pic dia dulu tp pendrive aku yg lama dah hilang.

Layan jiwa sekor2.. =D

Sekali gua makan lu tak kaco boleh?? =P

Lu usha gua, ada hutag ke? =)

Jom layan nyorok2.

Sedap...Nak tak?
Ni antara pic mimo ku yg comel. Sekarang umur dia dah 5 tahun 11 bulan. Ni antara video mimo pulak:-

video

So siapa ada minat untuk memelihara haiwan ni, boleh la berkongsi kisah anda disini. =D

ZH Blogger

6 comments:

  1. wahhhh arkus, bestnya. . . asyik hamster ja bosan jgak, tringin lak nak bela, klau besar konfem kucing pun takut yer x???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahh. Dah besar pun ni. GP sy dah umur 5thn lebih dah. Kira antara yang tertua. Kucing saya dlu pun dia kejar. Nakal ni.

      Delete
  2. Replies
    1. Sy pun ada sekor je. Tak boleh. Haahhahha. Dah 5 thn saya bela ni. =)

      Delete
  3. Replies
    1. Huhuhuhu. Mimo la kak. Tuan dia pun comel juga apa. =)

      Delete