Followers

Friday 23 August 2013

Akibat Memaksa, Kaki Merana!!!

Assalamualaikum

Bosan sangat hari ni. Tak tau nak buat apa, dengan itu aku terus ambil handphone and terus menaip di blog ini. Kebanyakkan memang kisah aku je, sebab tak la buat dosa if menceritakan kisah orang lain tanpa usul periksakan. Ni cerita pasal aku dapat cuti sakit 3 hari dari klinik kerajaan. Bukan senang nak dapat mc sehari kalau klinik kerajaan. Kalau tak sakit betul-betul, sehari pun payah nak dapat.

Aku dapat mc sebab takda sakit berjangkit pun tapi cari penyakit namanya. Kisahnya pada hari selasa (20.8.2013) kaki aku terkehel dan bengkak. Tu la akibat dah penat (barai) tapi still push juga masa bermain skateboard. Sakit gila time tu, hanya Allah je yang tau. Ni antara picture yang sempat aku ambil time kaki aku bengkak.

Besar jugak bengkaknya

Pada hari rabu (keesokkan harinya), rasa nak kerja juga, bangun je pagi terasa sakit sangat. Sampai merangkak aku kat tangga rumah. Tapi aku tabah kan hati pergi toilet and mandi dulu. Lepas mandi aku rest kejap sambil abang aku urut kaki aku. Sakit gila, sebab dah masuk angin. Ku tahan juga sebab alang-alang sakit biar aku tahan. Lepas tu aku pergi Klinik Kesihatan Cheras dengan adik aku. Aku drive juga walaupun sakit kaki. Malas nak manjakan kesakitan aku ni. Sampai je, perh, ramai gila orang. Klinik RM1 la katanya. Terus ambil no giliran dapat no ni.


Nampak macam sikit tapi dekat 3 jam baru dapat jumpa doktor. Tapi kat sini semua peramah. Tak macam sesetengah klinik kerjaan yang lain. Doktor suruh xray, so aku pun pergi. Rupanya xray pun tak perlu bayar lebih. Just seringgit masa pendaftaran tu. Jimat duit dan service bagus, cuma nak tunggu giliran je lama. Lepas xray, Alhamdulillah, semua ok.


Lega hati sebab tulang takda apa-apa. So lepas tu jumpa doktor balik sambil bagi xray, terus dia bagi cuti sakit 3 hari dari 21.8.2013 - 23.8.2013. Lepas settle, adik aku ajak aku pergi makn kat kedai downtown (veladrom kl). Dekat 4 jam tunggu di klinik jom makan dulu. Sebelum perut pula yang sakit kita perlu makan walaupun tak larat.

Banyakkan makanan. Tapi tak habis pun. Banyak sangat adik aku ambik.

Lepas makan time to back. Dah balik makan ubat, sapu minyak but-but, dan balut kaki. Ni mumia kaki je. Hehehe... Susah nak paka kasut kalau bengkak lagi.


Kalau tak nak jadi macam ni, berhati-hati sebelum buat apa pun. Orang cakap best dapat cuti sakit tapi sebenarnya bosan gila. Duk rumah je. Jalan dalm rumah banyak kali pun family bising. Rest je la jawabnya. Tengok tv walaupun aku memang tak minat tengok tv. Terima kasih sudi membaca kisah aku yang tah apa-apa ni. Doakan aku cepat pulih dan boleh skateboarding kembali. See you next time. Tata...

ZH Blogger

No comments:

Post a Comment