Followers

Friday, 1 November 2013

Lapar sungguh


Tiba-tibe je rasa lapar sangat. "Oh perut, kenapa engkau lapar, bagaimana aku tak lapar, engkau tak makan pagi". Makan ketika lapar, berhenti sebelum kenyang. Tu la pesanan Rasulullah S.A.W, kepada kita. Tapi aku kalau lapar sangat ni, makan memang sampai kenyang, tapi tak banyak juga makannya.

Rasa nak makan apa ya? Tapi tengah pantang ni tak boleh nak makan seafood dan seangkatan dengannya. Aku ni dah la dari dulu pantang, pantang nampak mesti nak makan. Hahahaha. Apa yang best ye tengah hari ni. Lama tak makan rojak. Makan nasi goreng ke. Tengok la macam manakan.

Lepas makan jangan lupa solat jumaat. Jangan lupa ya kawan-kawan. Kalau hilang ingatan takpa. =P

ZH Blogger

6 comments:

  1. teman hari ni makan Nasi Ayam Dara, hubby belikan dekat pasar malam sentul.. (ini baru cadangan jea.. kalau ujan karang xtau lea pulak jadi ke makan ayam dara.. hu3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak tau tak kita makan apa? Roti je... hahahhaa... Roti coklat 2 bungkus... =)

      Delete
  2. tempat aku sekarang ni dari pagi smpai petang ke malam hujan.
    perut asyik2 menyanyi je.
    nak tak nak kena la isi...huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la. musim sekarang ni. Kena makan juga untuk tenaga. Kalau tak macam mana nak mengajarkan.

      Delete
  3. Amboi pantang nampak makanan nak makan jer eh..so skrg pantang dah ok ke tak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. blm ok lg. Tp bertambah elok la dr dlu

      Delete