Followers

Thursday, 7 November 2013

Ujian Dalam Kehidupan


Assalamualaikum W.B.T.

Ujian atau dugaan tidak pernah lari dari kita. Kenapa aku menceritakan pasal ni? Sebab aku rasa banyak masalah melanda diri aku. Aku kena luahkan dengan penulisan untuk melegakan hati ini. Betul la lirik lagu 

XPDC - Raja Kertas.
Di sana sini beri terima
Tangan ke tangan dan beralih tuan punya
Berubah-ubah nilai berbeza
Menjadi impian setiap penggunanya
Raja kertas

Yang kaya raya senyum bibirnya
Yang tak berpunya terus menjadi merana
Tiada dia keringlah kita
banyak sangat pun membikin pusing kepala
Raja kertas

Raja kertas di mana-mana
Nusantara memerlunya
Raja kertas yang berkuasa
Menakluki manusia


Memang pening kalau barang semua makin mahal. Gaji masih macam tu juga. Barang semua dah makin usang, tinggal masa untuk ditinggalkan. Hidup tak pernah merasa kaya, tapi hati diharap tenang. Bukan bergunung yang ku harapkan tapi sekadar mengisi keperluan.

Dunia makin kejam,
Pandangan mata semakin tajam,
Pada jiwa yang ditikam.

Kau aku sama,
Beza hanya pada darjat dan rupa,
Tapi engkau sentiasa diingat,
dan aku selalu dilupakan.

Maaf pada para dengan penulisan yang aku sendiri pun tak paham. Hanya meluahkan apa yang dipendam.

ZH Blogger

10 comments:

  1. banyakkan bersabar Ahmad Zaki...setiap masalah pasti ada jalan penyelesaian...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyaallah. Masih ada kesabaran walaupun makin berkurangan. =)

      Delete
  2. tak ada yg lebih hebat . menjadi org yg paling bersabar dikalangan org yg bersabar =)
    ujian Allah , di alam yg sementara . tabah ye kawan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul. Tapi bila kesabaran sampai kepuncak, apa lagi yang tinggal?
      =)

      Delete
  3. hihi...bawa senyum je dik :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya sentiasa murah dengan senyuman. Cuma bergambar tak reti nak senyum. Hehehehe

      Delete
  4. luah kan jgn tak luah....klu pendam makan diri...huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la. ni meluahkan. Rasa lega sikit.

      Delete
  5. sabar ya..stiap masalah ada jalan penyelesaiannya,, be strong!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya mas. Setiap masalah ada jalannya. cuma berjya atau tidak je. thanks for your support.

      Delete