Followers

Thursday, 5 December 2013

Badai selsema melanda



Hi semua. Tengok muka aku pun dah macam apa je. Ni muka orang selsema tahap gaban. Tak tahan sangat tu, tapi aku tabahkan hati untuk menaip juga ni. Nak buat kerja pun tak selesa, tapi nak MC macam malas. Last week dah MC. Malas nak MC banyak kali. 2 atau 3 bulan sekali ok la juga.

Yang tak sukanya selsema ni, meleleh je. Bukan tangkap leleh ok. Apakan daya, sudah ketentuan Illahi untuk aku. Bersabar je la kan. Cuaca sekarang sejuk sangat, tu la punca jadi macam ni. Aku ni memang jenis tak tahan pada kesejukan. Kadang-kadang, keluar tengah hari pun pakai hooded ni. Biar peluh jangan sejuk.

Macam mana cara untuk baik dari selsema? Kalau aku cara terbaik tidur la. Bila bangun selalunya Alhamdulillah, sembuh dengan mudah. Aku bukan tak suka makan ubat, tapi setiap ubat ada macam-macam bahan yang diletak. Aku taknak biasakan diri dengan ubat doktor. Lebih baik aku cari ubatan lain contoh madu ke (jangan habis madu sepah dibuang).

Apa lagi ubat yang terbaik? Nak kata air panas, tak elok sebenarnya, sebab Rasulullah tidak menggalakkan kita meminum atau memakan yang panas-panas. Mesti ada sebabnya. Mungkin aku nak makan bihun tomyam la tengah hari ni. Siapa nak join? Jom. Apa pun terima kasih sebab sudi baca kisah aku ni.

Menyanyi ikut rentak katak oh katak
"Selsema oh selsema, kenapa engkau datang"
"Macam mana aku tak datang, engkau tak makan ubat, engkau tak makan ubat."

"See You Next Time"


ZH Blogger

22 comments:

  1. Ahahahahaha jgn lupa mkn ubat ye bro ~

    ReplyDelete
  2. biasalah kalau musim musim nie...memang kena hati hati ye...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya la. Musim macam ni memang tak boleh tahan sejuknya.

      Delete
  3. Alolo ciannye diaaa. Nad pun tak suka makan ubat jugak, malasss.

    Get well soon tauuu ^^ Take care!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Nad. Nak tiru saya la tu. Hahahaha...

      Delete
  4. Replies
    1. Hari ni dah bertambah baik sikit...

      Delete
  5. atoto. qaqa pun paling tak suka selsema. get well soon bro! ^^

    ReplyDelete
  6. semoga cepat sembuh :) Makan ubat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah. Dah sembuh sikit hari ni. Terima kasih. =)

      Delete
  7. hahaha muke tu dah sembab sangat. sama arr ritu, kene selsema gak tp sekejap jelah. huhu. get well soon zack! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks Ren. Terukkan muka saya. Tu memang jadi sembab sebab bersin je. Dah sihat juga sikit sekarang.

      Delete
  8. get well soon :3...hahai...terbiar plak blog ni kalau Z sakit teruk

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks Wan. Sekarang dah sihat sikit.

      Delete
  9. dah nak flu nk buat cemana, aku kalau flu ni takpe lg, jgn migrain sudah, mau tak bgn huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Migrain bahaya. Tidur pun tak boleh.

      Delete