Followers

Sunday 18 May 2014

MultiShare Aplikasi untuk Windows Phone 8.1

Hi semua. Kita semua tahu, bila kita update phone kita daripada Windows Phone 8 (Black) ke Windows Phone 8.1 (Dev.Preview), banyak benda yang berubah.

Ada yang kita suka, dan ada juga yang tidak kita suka. Paling aku tak suka bila ada perubahan pada ME Hub. Kita tak boleh nak share atau post status kita serentak. Nak kena masuk satu persatu.

Tapi, hari ni aku fah jumpa jalan penyelesaiannya bila aku check aplikasi terbaru. Nama aplikasi yang aku guna MultiShare.



First sekali pergi dekat ME Hub. Klik bawah dekat setting.



Dah masuk klik dekat get apps.



Korang akan nampak banyak pilihan yang ada. Tapi aku pilih MultiShare.



Lepas tu takkan nak ajar juga, klik install dan tunggu habis install.



Lepas tu kembali dekat ME Hub dan korang boleh tengok post an update dah ada MultiShare. Jangan lupa masukkan akaun Facebook dan Twitter korang sebelum post.



Lepas dah masukkan boleh klik disitu. Nampak tak post to boleh serentak ke Facebook dan Twitter.

Apa yang menariknya, korang boleh attach image sekali. Tak perlu masuk satu persatu dah. Selamat mencuba.



4 comments:

  1. boleh ping serentak la status kita kan..bagus jugak nie

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sangat bagus. Dulu dah ada tapi lepas update 8.1 benda ni takda. Sekarang dah ada balik. =D

      Delete
  2. terbaik la baru je ko ckp ritu lps 8.1 derang remove skali dh kuor app baru senang la

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la. Tapi ni apps daripada Developer. Hope ada la daripada Microsoft. =D

      Delete