Followers

Wednesday 9 April 2014

ZH Social Network

Selamat pagi semua. Hari ni aku baru kembali bekerja selepas 4 hari bercuti. Aku apply cuti untuk 2 hari sahaja. Hari ni aku nak bagi tahu sikit pasal network social yang aku ada.

Macam yang korang dapat tengok disebelah ni, ada 2 tempat korang boleh search laman social aku. Salah satuya my contact dan ZH Social Network. Tapi hari ni aku nak cerita pasal Social Network aku.

Macam korang tengok belah bawah tu ada 9 social network yang aku letak dekat situ. Sebenarnya ada lagi, maybe akan datang aku letakkan. Kalau korang nak add atau follow cuma tekan disitu dan terus masuk ke profile aku untuk setiap laman yang ada.

Hari ni aku baru letak laman social baru "FLICKR". Flickr ni under yahoo. Apa yang menarik, setiap gambar yang kita upload, selalunya dia tak compress untuk kecilkan gambar. Menarik disitu. Itu bermakna gambar akan sentiasa dalam saiz yang sama sebelum dan selepas di upload kan. Kalau ada sesiapa nak tengok hasil gambar aku, boleh la click disitu, aku dah public kan semua gambar yang aku masukkan semalam.

Jangan malu-malu atau segan-segan. Kalau rasa susah, boleh klik dekat link ni :- https://www.flickr.com/photos/zack-hoya/.

Selamat melihat dan melihat dan entah lah. Mengarut kejap aku ni. Apa pun thanks to group Nokia Malaysia, sebab banyak mengajar tentang apa sahaja yang aku tak tahu. Kalau senang-senang add la group ni, nanti korang tahu apa terbaru daripada Nokia dan setiap persoalan akan cuba dijawab dengan baik. =)

12 comments:

  1. Azwar add Zack dekat wechatt....... xD

    ReplyDelete
  2. oooh....sesuai lha untuk upload hd pic..kalau tumblr habis jahnam hd pic :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tau takpa. Cubalah Flickr. Ramai yang guna ni. Boleh cari apps untuk smartphone juga. =)

      Delete
  3. itu rupanya fungsi FLICKR..tak tau pun sebelum ni;-p hehe..

    ReplyDelete
  4. baru je tngok pic2 tu...patung n mimo sooooo cute!!! hehe...kat mana dapat patung tu?hoho...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mimo mmg cute. Patung anak buah. Pinjam buat model. Hehehe.

      Delete
  5. fae ada facebook, blog dan Google + aje

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takpalah. Kalau senang2 follow dekat FB semua. =)

      Delete
  6. Ho.. hari tu ada request dari zack yea, teman dh approve kot.. tp rasa mcm terlupa pswd jea fluckr tu.. adeh.. dh tua teman ni.. hu4

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la. Tengok TB ada flickr. Dah follow tanpa respond.

      Delete